Alla gör vi olika val i livet..

Alla gör vi olika val här i livet.
Jag följer en blogg som skrivs av en ung mamma (17 år) som är tre barns mamma.

Läste en kommentar hon hade fått om att hon var så ung och mamma, varför hon inte KNULLADE runt !? och söp skallen av sig istället för att vara mamma åt tre barn.
Jag kan bli så jävla förbannad när folk skriver till unga mammor och undrar vad dom håller på med.
Hallå! Alla gör vi olika val här i livet! Vill unga tjejer skaffa barn så låt dom göra det och sluta skriv så kränkande saker om dom..
Jag är ju själv mamma och 21, alltså inte såå ung :) Visst Nova var verkligen inte planerad men dock så välkommen!
 Skulle aldrig i hela mitt liv byta bort henne för att kunna festa och vara ute halva natten igen.
Allt det där klara jag mig helt klart utan, nu säger jag inte att jag inte vill gå ut någon gång och ha kul men jag känner igen begär av det varje helg som man gjorde för i tiden.
För er som inte har barn, så kan ni ju aldrig förstå den känslan man har när man bär på sitt barn i 9 månader.
Det var så mysigt och härligt att känna alla sparkar och se henne på¨ultraljuden. 
Den otrolig fina känslan man får när man får hålla sitt barn första gången, helt obeskrivlit.
Första gången man få ett leende så smällter man som smör i solen.
När den börjar gorgla och vara med mer.
Känslan jag får varje dag jag ser Nova är Lycka lycka lycka! Obeskrivlig Lycka.

Sen gör det ju mkt vem man får barnet med. Jag fick det med mitt livs största kärlek,
Inlägget till den unga mamman innehöll också en kommentar om att hon bara hade tagit första bästa kille och skaffat barn med han. FATTAR inte alltså?? Kan man inte vara kär när man är 15år?
Sverige, Sverige, det är väl så att det står skrivet i en bok hur man ske leva sitt liv. Och man ska följa det efter punkt och prickar för att vara "normal".
Om nu ni som tycker det är äckligt med unga föräldrar, som alltså har haft sex för att kunna få barn, borde ni tycka det är lika äckklingt när 50+ får barn. Samma sak enligt mig.

Låt folk få göra sina egna beslut och sköt er själva!

Jag är (en ganska) ung mamma som är stolt övar att vara det med!

Over And Out!
// Miss A

Kommentarer
Postat av: me

"Låt folk få göra sina egna beslut"



tycker att man ska få välja att bli pappa eller inte, inte bli lurad!

2008-10-19 @ 16:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0